Toch nog een laatste 'verhaal'

10 juli 2014 - München, Duitsland

Lieve allemaal!!

Ik ben al weer een paar weekjes terug, en hoewel het me hier ook prima bevalt mis ik Azie en lijken mijn ervaring daar al weer ontzettend ver weg!

Alles hier is zo georganiseerd, makkelijk, maar toch ook weer niet en vooral zo ontzettend STIL. Dat laatste is heerlijk want het constante getoeter ging na 7 maanden toch wel op mijn zenuwen werken.

Over het laatste gedeelte van mijn reis met Hans heb ik niet meer geschreven. We waren zo druk met leuke dingen doen en het voelde voor mij ook echt alsof de tijd begon te dringen dus een laatste verhaal heb ik maar achterwegen gelaten. Ook nu voelde ik er eigenlijk niets meer voor om over te schrijven, het is klaar en ik ben thuis. Maar alle herinneringen, prachtige foto's, ervaringen en dingen die ik geleerd heb zullen zeker blijven! Vele van jullie heb ik al gezien en gesproken en ook verteld over het laatste gedeelte van mijn reis, de rest zie ik vast binnenkort wel een keertje:).

Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor het lezen van mijn blog. Zonder jullie was ik na een of twee verhaaltjes gestopt met schrijven en was ik waarschijnlijk een groot deel van mijn ervaringen alweer vergeten. Ook bedankt voor alle lieve reacties :).

Reizen is geweldig en ik raad jullie allemaal aan om ook een keertje je tas te pakken, en gewoon te gaan! Voor mij was het een drama om weg te gaan van huis, ik was bang, zenuwachtig, zou iedereen ontzettend missen etc. Maar ik ben terug gekomen als een nieuw persoon vol met nieuwe kennis en een berg ervaringen die niemand meer van mij kan afpakken. Ik heb veel geleerd van en over andere culturen, andere mensen, ander eten en natuurlijk een ander geloof, maar ook vooral over mezelf.

Wanneer ik zelf weer mijn tas pak weet ik niet, maar ik kan wel garanderen dat het nog een keertje gaat gebeuren.

Heel veel lief en nogmaals bedankt:).

1. Cees van Vliet:
    10 juli 2014
    Hi Jette, ik heb erg genoten van je verhalen. Alleen al daarom hoop ik dat dit niet je laatste reis is geweest. Omdat ik zelf ook heel veel gereisd heb, kwamen veel situatie heel goed binnen bij mij. Ik hoop dat het je leven heeft verrijkt, weet het wel bijna zeker.
    Groeten thuis!

Cees van Vliet
  2. Adri:
    10 juli 2014
    Jette, ik heb genoten van jouw verhalen en ga er van uit nog veel te mogen horen.
  3. Theo (Opa Hans):
    18 juli 2014
    Jette, als je weer, ooit, op reis gaat dan hou ik me aanbevolen !